new arrivals

Bananenchips

Nieuw

Voedingswaarde van bananenchips.
In Zuid-Amerika vormt de banaan één van de hoofdbestanddelen van de keuken. Een banaan bevat zetmeel, net als aardappels, dat een mens nodig heeft om zich energiek te voelen. Verder bevatten bananenchips de natuurlijke suikers sucrose, fructose en glucose die ze zo lekker zoet maken en je gauw weer wat energie geven.

Meer details

€ 1,50 incl. btw

Voedingswaarde van bananenchips.
In Zuid-Amerika vormt de banaan één van de hoofdbestanddelen van de keuken. Een banaan bevat zetmeel, net als aardappels, dat een mens nodig heeft om zich energiek te voelen. Verder bevatten bananenchips de natuurlijke suikers sucrose, fructose en glucose die ze zo lekker zoet maken en je gauw weer wat energie geven. Omdat bananen zoet zijn denken mensen vaak dat ze ongezond zijn. Een mens heeft echter energie nodig, in de juiste hoeveelheden. Omdat bananen ook hoge concentraties bevatten van belangrijke mineralen, is het eten van bananen juist gezond.

Mineralen in bananenchips. 

  • Mangaan
  • Kalium of Potassium
  • Magnesium
  • Koper
  • IJzer
  • Seleen
  • Zink
  • Calcium
  • Natrium
  • Fluor
  • Fosfor

Met name kalium, mangaan en magnesium zijn in bananen in grotere concentraties aanwezig dan in ander fruit. Kalium houdt onder andere je bloeddruk onder controle en regelt bepaalde zenuwprikkels . Verder is kalium goed voor de botten.
Mangaan helpt de stofwisseling. In een banaan zit bijna één derde van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van dit mineraal.
Magnesium is net als kalium goed voor sporters in verband met de vochtbalans en het helpt onder andere je hart om goed te functioneren.

Vitamines in bananen

  • Vitamine B1,B2, B3, B5, B9. Vitamine B6 houdt de bloedsuikerspiegel gelijkmatig en de spieren soepel. Vitamine B in het algemeen zorgt voor de cellulaire stofwisseling.
  • Foliumzuur zorgt ervoor dat rode bloedlichaampjes goed kunnen groeien.
  • Vitamine A voorkomt infecties en is goed voor de ogen en huid.
  • Vitamine K is onmisbaar voor de bloedstolling.
  • Vitamine E is een antioxidant en beschermt onder andere tegen veroudering.

Vezels in bananenchips. 
In bananen zit pectine, een vezel. Deze stof heeft een heilzame werking op de darmen. De pectine in verse bananen wordt actiever als de bananen gekookt of gebakken worden. Om deze reden zijn bananenchips bijzonder geschikt als bron van vezels.

Gebruik van bananenchips.

Bananenchips zijn terug te vinden in veel exotische keukens, als bijgerecht of als tussendoortje. Bananenchips zijn bijvoorbeeld heel lekker bij een rijstschotel. Ze voegen een zoete smaak toe aan een anders geheel hartig gerecht.

Vegetarisch eten.

Bananen en bananenchips bevatten veel eiwitten vergeleken met ander fruit. Dat is voor vegetariërs goed omdat ze daar soms niet genoeg van binnenkrijgen. Ook het ijzer in bananenchips helpt mee om geen bloedarmoede te krijgen. Over het algemeen zijn bananenchips vooral een goede leverancier van kostbare mineralen, waardoor het lichaam optimaal kan functioneren en alle nodige voedingsstoffen uit plantaardig voedsel kan halen.

Tussendoortje

Je kunt ineens trek hebben en misschien ben je geneigd chips of koekjes te pakken. Bananenchips zijn veel beter. Bananen bevatten in verhouding met snoepgoed weinig calorieën en zijn eigenlijk veel lekkerder, omdat het een natuurproduct is. Een handjevol bananenchips per dag is al genoeg om alle voordelen ervan te ondervinden.

Relative Products

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit

Product successfully added to the product comparison!